Tuesday, September 25, 2007

roti john....aku..... & polis trafik...


nie aku nak share citer dgn korang la...semalam.. iaitu isnin 24 sept. bersamaan 12 ramadhan..... citer nye begini..bagi saper2 yg tau @ penah p bazar ramadhan kat putrajaya bole imagine la yek..heheehehehehe...smlm mmg la aku teringin mkn roti john yg paling power...dimana kalu nk beli kena BERATUR...BERATUR... (ikut gaya mamat yg mjual nyer tu)- katanyer kalu x Q hanya dpt cium bau ajer) kire nyer lama la gak aku menunggu giliran (dlm 20 min) utk mdptkan turn aku meng oder roti john tu...pastu akak aku call mintak tambah order coz kak jue (kwn dia teringin nk mkn gak) so aku pun tambah la oder..lepas tu...jeng2x.... bermula la tajuk citer aku nie...aku pn p la hantar roti john tu kat rmh dia...pastu aku pn patah la balik menuju ke rmh aku..dimana ader la satu trafic light yg selalunyer aku xendahkan kewujudannyer.....aku dgn gaya beriak dan yakin nyer meneruskan kenderaan aku wlaupun lampu tu menunjukkan lampu kuning.. aku dgn senyuman beriak kerana tiada sebarang kejadian tidak di ingini berlaku..tapi lain plak jadi nyer..aku xperasan yg ader keta polis peronda tgh benti tunggu trafic light tu ijau..aku dgn cuak nyer berkata kat akak aku.... " ALAMAK POLIS...MAMPOSx2 " dia pn cuak gak coz dia xpakai tali pinggang ...yg mencuak dan mengharu birukan perasaan kami nyer..yg mamat polis tu...follow kami.. aku pn ckp la...habis la kiter..melayang RM300.00...tapi aku suruh akak aku buat bodo ajer...jgn cuak...jgn cuak... (wlaupn aku cuak sebenarnya) jauh la gak polis tu follow...... tgk2 kat simpang last rumah aku tu...keta polis tu melengcong ke kiri....ermm..hampeh....buat aku cuak tahap gaban ajer..igt dh sah2 kena saman...tapi aku bersyukurla xkena saman... Moral of the story...aku xkan nak langgar lampu trafik lagi...cuak beb...lagi pn aku akan igt iklan dlm TV selalu siarkan..... Citer nie bole la korang jadikan pedoman sebagai peringatan untuk korang balik raya nnt..jgn bawak keta laju..patuhi undang2x jgn kena speed trap... dan sebagainyer...he3x.. " SELAMAT MEMANDU..IGTLAH ORG YANG TERSAYANG"..

No comments: